Η «Αμύνταιον Οίνος» ιδρύθηκε το 2008 με τη μορφή αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και με διακριτικό τίτλο «AMYNDEON OENOS», θέλοντας να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες της οινοποιίας του νομού Φλώρινας και ειδικότερα της περιοχής του Αμυνταίου, ως προς την υποστήριξη των συμφερόντων της στον ελληνικό και διεθνή χώρο. Ιδρυτικά μέλη για την «Αμύνταιον Οίνος», αποτελούν :
- H Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αμυνταίου (ΕΑΣ Αμυνταίου)
- Η εταιρία με την επωνυμία «Κτήμα Άλφα ΑΕ»
- Η εταιρία με την επωνυμία «Κυρ Γιάννη ΑΕ».
- Η εταιρία με την επωνυμία «Χρήστος Μπόσκος και Σία ΕΕ», με τον διακριτικό τίτλο «Βεγορίτις»
- H εταιρία με την επωνυμία «Χάρτμαν Λώρενς και Σία ΕΕ», με τον διακριτικό τίτλο «Κτήμα Καρανίκα».
- Η εταιρία με την επωνυμία «Γεώργιος Παύλου και Βασίλειος Κάγκας & Σία ΟΕ» , με το διακριτικό τίτλο «Κτήμα Παύλου»
- Ο Κ. Χατζής Ιωάννης ως ασκών ατομική επιχείρηση
Στη λίστα με τα ιδρυτικά μέλη, προστέθηκαν και νέα μέλη, έτσι ώστε, σήμερα και σύμφωνα με το τελευταίο κωδικοποιημένο καταστατικό της εταιρείας, τα τακτικά μέλη της είναι τα εξής οινοποιεία:
Α/Α | ΟΙΝΟΠΟΙΕΙΟ | ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ | ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ |
---|---|---|---|
1 | Κτήμα Άλφα Α.Ε. | Κτήμα Άλφα Α.Ε. | 1997 |
2 | Κυρ Γιάννη Α.Ε. | Κυρ Γιάννη Α.Ε. | 1997 |
3 | Χρήστος Μπόσκος & ΣΙΑ Ε.Ε. | Χρήστος Μπόσκος & ΣΙΑ Ε.Ε. | 2005 |
4 | Χάρτμαν Λώρενς & ΣΙΑ Ε.Ε. | Χάρτμαν Λώρενς & ΣΙΑ Ε.Ε. | 2006 |
5 | Γεώργιος Παύλου & Βασίλειος Κάγκας κ ΣΙΑ Ο.Ε. | Κτήμα Παύλου Ο.Ε. | 1986 |
6 | Χατζής Ιωάννης | Χατζής Ιωάννης | 2004 |
7 | Αγροτικός Συνεταιρισμός Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου | ΑΣΕΠΑ | 2011 |
8 | Τσάνταλης Α.Ε. | Τσάνταλης Α.Ε. | 1890 |
9 | Πάντου Σοφία | Οινοποιείο Πάντου | 2004 |
10 | Μαρκουλή Ιουλία | Αμπελώνες Πετρών | 2003 |
Γέννημα των ιδιαίτερων κλιματολογικών και εδαφολογικών συνθηκών της περιοχής, το κρασί της, το «ξινόμαυρο Αμυνταίου», προικισμένο τέκνο της, κινητοποιεί εδώ κι αιώνες, αλλά κι ειδικότερα την τελευταία δεκαετία, όλη την τοπική κοινωνία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους αμπελουργούς, τους οινοπαραγωγούς, τους εστιάτορες, τους ξενοδόχους και τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων. Αυτός ο δρόμος του κρασιού της Βόρειας Ελλάδας, ο δρόμος των 4 λιμνών, ο αμπελώνας του Αμυνταίου, ωριμάζει σήμερα κι αφουγκράζεται τις ανάγκες των καιρών. Θεωρώντας το ξινόμαυρο σαν μια από τις σημαντικότερες Ελληνικές Ερυθρές ποικιλίες, απώτερος στόχος της ΑΜΥΝΤΑΙΟΝ ΟΙΝΟΣ είναι η επιστημονική του, και όχι μόνο, καθιέρωση σαν μια από τις ευγενείς ποικιλίες του παγκόσμιου αμπελώνα. Η διεθνής καθιέρωση αυτής της ξεχωριστής ταυτότητας των κρασιών της περιοχής, σαν κρασιά ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ, θα είναι το επιστέγασμα των προσπαθειών της εταιρείας, θα είναι η δικαίωση μιας αυθεντικά συλλογικής προσπάθειας των μελών της.
Σκοπός της ΑΜΥΝΤΑΙΟΝ ΟΙΝΟΣ είναι η ανάληψη δράσεων και πρωτοβουλιών που θα συμβάλλουν στην μελέτη, ταυτοποίηση, διαφύλαξη, προβολή και προώθηση των συνιστώμενων και επιτρεπόμενων ποικιλιών αμπέλων του Νομού Φλώρινας και ειδικότερα του ξινόμαυρου που καλλιεργείται στην Ζώνη Ονομασίας Προέλευσης Αμυνταίου Ανωτέρας Ποιότητας. Ειδικότερα σκοποί της ΑΜΥΝΤΑΙΟΝ ΟΙΝΟΣ είναι:
- Η επιστημονική ανάλυση και μελέτη σε θέματα ταυτοποίησης του ξινόμαυρου και η ανάδειξη της πολιτιστικής και πολιτισμικής κληρονομιάς της περιοχής του Αμυνταίου
- Η συνεργασία με πανεπιστημιακούς φορείς για την μελέτη του ξινόμαυρου
- Η συνεργασία με αμπελοοινικά ιδρύματα του εσωτερικού και εξωτερικού
- Η διαμόρφωση προτάσεων και η μεταφορά τεχνογνωσίας προς την Πολιτεία
- Η στήριξη της αειφόρου ανάπτυξης της περιοχής του Αμυνταίου
- Η συμμετοχή σε προγράμματα που σχετίζονται με την προώθηση των σκοπών της, τα οποία χρηματοδοτούνται από το Ελληνικό Δημόσιο, την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και η διαχείριση και η υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων
- Η διοργάνωση συνεδρίων και εκστρατειών ενημέρωσης
- Η διοργάνωση, φιλοξενία και ενημέρωση για θέματα που σχετίζονται με την κουλτούρα και την φυσιογνωμία του ξινόμαυρου
- Η έκδοση βιβλίων, περιοδικών κλπ
Η «ΑΜΥΝΤΑΙΟΝ ΟΙΝΟΣ», είναι στη διαδικασία υλοποίησης αντίστοιχου προγράμματος προώθησης οίνου σε 6 χώρες για το έτος 2014, ενώ, κατά το παρελθόν (2010-2013), ολοκλήρωσε την πρώτη συμμετοχή της σε αντίστοιχα προγράμματα προώθησης οίνου σε τρίτες χώρες και πιο συγκεκριμένα στην αγορά της Ρωσίας. Τα αποτελέσματα κρίνονται ως ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για το μέλλον, ενώ η επιτυχία του προγράμματος φαίνεται και από το ποσοστό απορρόφησης που έφτασε στο 90,25%.